måndag 16 mars 2015

lista för jag har tråkigt

Vad har du på dig?
En blå och vitrandig niketröja jag köpte på myrorna förra veckan, vanliga svarta jeans samt en mössa från brixtol.



Hur mår du?
SÄÄÄÄMSt. Nej men inte så bra har mens, pollensäsongen har börjat dvs kan inte ha linser en hel dag och seg i huvudet och allmänt tjurig och opepp på lyf. Däremot fått en arbetsintervju idag!!! Så lite glad e jag.

Vad önskar du just nu?
Sysselsättning och att det blir tillräckligt varmt att man kan sitta i parker med sina vänner och dricka wine.

Vad har du ätit idag?
Till frukost: ett ägg samt en macka. Till lunch: pasta pesto. Till kvällsmat: samma. Tråkigaste matdagen ever äter dock pistagenötter nu det är gott! Så mkt barndomsminnen med pistagenötter åkte alltid och köpte såna med pappa på alibaba sen fick han hjälpa mig att få upp skalen :')


Jag och pappa när jag var ännu mindre :')

Vad ska du göra imorrn?
Va arbetslös dvs gå typ 3 promenader och hoppas på att ngn kanske vill ses. Tänkte eventuellt städa badrummet kul va.

Och ikväll?
Käka mer pistagenötter och har laddat ner dear white people som jag tänkte se men är verkligen inte sugen på att se på film... 

Vem saknar du?
Jag saknar Mathilda som bor i London och Kalle som bor i Istanbul sååå mkt. Vi umgicks ju varenda jävla dag i Umeå, dom kändes verkligen som min familj där och nu har jag inte träffat Mathilda på 4 månader och Kalle på typ 9 månader (?!). Saknar även Ida jag inte träffat på jättelänge för hon har varit ute och rest och Alva och Emma.

Senaste köp?
Var på willys för en stund sen köpte mjölk juice smör bananer en loka och pistagenötterna då.

Vad grät du senast åt?
Förra veckan när jag fick reda på att mitt vikariat tas bort.

Vad läser du just nu?
Steglitsan av Donna Tartt. Den e bra men sååå lång och jag föredrar ju verkligen korta böcker framför långa. 

Senast sedda film?
Såg the culture high igår, har en grej för jätteamerikanska dokus så det var verkligen uppskattat.
Vilken svordom använder du mest?
Fan eller fuck tror jag? Svär lite för mycket.

Vem var den senaste som ringde dig?
Lisa när jag var på stan idag och skulle ta en kaffe med henne när hon hade rast för hon jobbar ju på monki. 

Jag å Lisa för några helger sen när jag köpte ett vin för 130 spänn för det hade kul namn... Värt...

Senast 3 inkomna sms?
Ett långt sms från Ida som jag inte orkar citera. Handlade iaf om att vi försöker få ihop att ses vilket typ är omöjligt.
”Skulle kännas som att vara otrogen” från Gustav
"Ja juste den har jag hört om!!! Den borde man ju se" från Emma

Vilken är din favoritfrukt?
Granatäpple <3 och vanligt äpple även

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Uma Thurman är den enda... Har typ ett utseende då jag inte är lik någon? Har pratat om detta med mina kompisar och alla är överrens om detta. 

Vad är du rädd för?
Epidemier och resistenta bakterier är fan det läskigaste jag vet. Samt att folk jag tycker om ska dö och fjärilar/harskrankar/övriga insekter. 

Blir du lätt svartsjuk?
Har aldrig varit i ett förhållande så svårt att säga. Men jag tror jag inte har så stora extremt stora problem med sånt. Har liksom inte så konservativ syn på såna grejer om ni fattar. Men som sagt, kanske visar sig att jag är världens mest svartsjuka när jag väl hamnar i ett förhållande (om jag ens gör det ngngång är fan tveksam ibland).

Din favoritkaraktär ur en serie?
Claire Fisher i six feet under. Tänker på henne varje dag. 


Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Någon av Lisa, Sophie och Michaela i vår ständigt pågående gruppchatt älskar den det lite är som att alltid umgås med någon.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Arabiska vore ju så sjukt fett. Nästan alla på mitt jobb som är från mellanöstenområdet kan liksom snacka med varandra även om dom är från helt olika länder. Och tyska skulle jag vilja kunna så man kunde jobba och bo i Berlin.

Vart vill du åka just nu?
Till Barcelona och hälsa på Alva!! Ska förhoppningsvis göra det i maj också so excited!!!

ps. ätit upp alla pistagenötter nu :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar